Pass

Powerboost

Här är det full fart. Vi övar olika tekniker från olika kampsporter. Här är det pepp och dunkande musik i högtalarna. Nu under coronatider boxar vi bla mot säckar och sparkar i luften. Vi går svettiga och glada härifrån-

TRX

TRX är verkligen ett riktigt effektivt och roligt redskap. Du tränar hela kroppen med hjälp av banden och din egen kroppsvikt som du enkelt ändrar svårighetsgraden och tyngden med.

Jumping Fitness

JumpingFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på små studsmattor. Passet passar alla åldrar, från nybörjare till elitidrottare. Du kommer snabbt märka resultat på din kondition, styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för knä,höft och rygg. Mattan tar upp 70 % av stötarna. Jumping är tre gånger så effektivt som joggning. På ett pass förbränner du mellan 600-1000 kalorier . Rekommenderas för alla utom gravida och efter graviditet ca 6 veckor efter.

Tabata

Tabata är korta intervaller på 20 sek jobb 10 sek vila gånger 8. Efter det byts övning. Rolig effektiv träning i högt tempo med lätta övningar.

Spinning

Svettigt och skönt konditionspass på en cykel. Per, Amanda och Marcus peppar dig att orka lite mer än du tror. Bra för knän och hjärtat mm.

Dansmix

Här är passet för dig som gillar att röra dig till musik. Ett pass fyllt av roliga steg till sköna och peppande låtar som ger massor av energi och svett! Vi kommer träna igenom hela kroppen och det finns inget rätt eller fel. Kom och släpp loss och låt kroppen ryckas med till musiken samtidigt som vi släpper sinnet och kreativiteten fri.

MRL

MRL strå för MAGE, RUMPA, LÅR så här är det fokus på just de muskelgrupperna. Rolig effektiv styrketräning.

HIIT

Hög/intensiv/ntervall/träning precis som det låter så kan du jobba dig riktigt trött på det här roliga och svettiga passet. Långa intervaller där du gör samma övning 3 gånger i rad.

Yoga

Ett avkopplande och samtidigt energigivande yoga-pass. Passar både dig om är helt ovan och dig som yogat tidigare. Ligger just nu som lunchpass på måndagar.

Seniorträning

Anpassad styrketräning för dig som är senior. Även rörlighet och balans finns med i passet. Här tar vi endast 6 st i salarna och AnnaMaria går emellan och leder dig genom passet.

Styrka med vikter

På det här passet jobbar vi varje muskelgrupp för sig. En låt ca 3,5 minuter ben, en låt axlar, en låt rumpa osv. Vi jobbar oftast med hantlar och gummiband 30 minuter lunchpass

Step

Ett roligt pass som är taktstyrt för dig som gillar att jobba med musiken som draghjälp. Vi jobbar upp och ner på brädan med olika stegkombinationer och det gör att vi tränar kondition, koordination utan att vi hinner tänka på det. Enklare kombinationer som de flesta hänger med på.

SUP- Nybörjarpaddling på Rännösjön

Här kan du prova på SUP helt på din egen nivå. Vi startar på land för att gå igenom säkerhet och paddlingsteknik mm för att sedan lugnt ta oss ut en kort bit. Här väljer du om du vill ligga på magen och paddla med händerna, sitta på rumpan, stå på knän eller stå upp och paddla. Vi visar lite olika övningar, lägger ut lite bojar och alla frå träna på just det man själv önskar. Du bara måste prova SUP för detta är verkligen en succé och upplevelse ut över det vanliga. Ev blir det ett bad om du utmanar dig lite extra, (simkunnighet krävs och minimum 15 år)

SUP- familj på Rännösjön

Ett roligt pass tillsammans med ditt barn. Simkunnigt är kravet på barnet och såklart även på dig som är vuxen. På denna klass delar barn och vuxen på en bräda och här kan man både ligga, sitta och stå beroende på nivå. Vi kommer ge er utmaningar som ni får prova ( allt om man vill coh på sin egen nivå beroende på olika åldrar i gruppen) Ett härligt sätt att umgås på ute i naturen och samtidigt få träning och balans för hela kroppen och hrä tror vi att ni kommer att ta ett bad.

SUP-yoga På Rännösjön

Här är passet som skapar harmoni och samklang med naturen och alltså för dig som vill varva ner och samtidigt få rörlighet och balans. Vi startar på stranden och går igenom övningarna som vi sedan åker ut på brädorna och utövar. Vi kommer ligga och sitta och stå så här kan det bli ett dopp. Det här är nytt för ALLA i Matfors så ALLA kan vara med på detta om man är simkunnig. Yoga är stärkande för kropp och själ men att få göra det på vattnet i naturen gör det magiskt. ( Simkunnighet krävs och minimum 15 år)

SUP-Play På rännösjön

För dig som gillar utmaningar, lek och tävlingar och som även gillar att vara i vattnet där vi kommer hamna. Vi kommer ha super roligt och vi kommer bli riktigt trötta för här blir det intervaller med puls och styrka. Det optimala passet för dig som gillar vatten och att träna ute med betoning på fartfyllt och action. Simkunnighet krävs och minimum 15 år