Pass

Boll och Hantlar

Här jobbar vi i ett lugnt tempo med just hantlar och bollar. Inga hopp eller svåra kombinationer. Vi tränar , styrka, rörlighet och balans.

Box

På boxen är det full fart. Vi övar olika tekniker från olika kampsporter. Här är det pepp och dunkande musik i högtalarna. Du behöver inte ha med någon vän eller kunskap, det skaffar vi oss här tillsammans. Vi går svettiga och glada härifrån-

TRX

Nyheten TRX som vi började med här på vårschemat är verkligen ett riktigt effektivt och roligt redskap. Du tränar hela kroppen med hjälp av banden och din egen kroppsvikt som du enkelt ändrar svårighetsgraden och tyngden med. Mellan övningarna med TRX banden jobbar vi puls på sidan om.

Jumping Fitness

JumpingFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på små studsmattor. Passet passar alla åldrar, från nybörjare till elitidrottare. Du kommer snabbt märka resultat på din kondition, styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för knä,höft och rygg. Mattan tar upp 70 % av stötarna. Jumping är tre gånger så effektivt som joggning. På ett pass förbränner du mellan 600-1000 kalorier . Rekommenderas för alla utom gravida och efter graviditet ca 6 veckor efter.

Tabata

Tabata är korta intervaller på 20 sek jobb 10 sek vila gånger 8. Efter det byts övning. Rolig effektiv träning i högt tempo med lätta övningar.

Spinning

Svettigt och skönt konditionspass på en cykel. Per, Amanda och Marcus peppar dig att orka lite mer än du tror. Bra för knän och hjärtat mm.

Dansmix

Här är passet för dig som gillar att röra dig till musik. Ett pass fyllt av roliga steg till sköna och peppande låtar som ger massor av energi och svett! Vi kommer träna igenom hela kroppen och det finns inget rätt eller fel. Kom och släpp loss och låt kroppen ryckas med till musiken samtidigt som vi släpper sinnet och kreativiteten fri.

MRL

MRL strå för MAGE, RUMPA, LÅR så här är det fokus på just de muskelgrupperna. Rolig effektiv styrketräning.

Cirkel

Cirkelträning med längre intervaller. Du tränar hela kroppen med olika redskap.

Yoga

Ett avkopplande och samtidigt energigivande yoga-pass. Passar både dig om är helt ovan och dig som yogat tidigare. Ligger endast vissa lördagar på schemat.

Seniorträning

Anpassad styrketräning för dig som är senior. Även rörlighet och balans finns med i passet.

BalansStyrkaRörlighet

Här är passet som är lugnare men ack så viktigt för hela din kropp. Vi värmer upp med stor pilatesboll, jobbar vidare med en pinne och gummiband och avslutar med övningar och stretch med bollen igen. Enkla lugna övningar men som tränar styrka genom hela kroppen, balans och rörlighet. ALLA kan vara med på detta pass så även du som ALDRIG tränat kan absolut vara med.